torsdag 12 januari 2017

Ett provocerande inlägg


John Sutherland är litteraturhistoriker och författare. Han skriver också regelbundet i tidningen The Guardian. Jag har läst en del av hans böcker och de brukar vara synnerligen lärorika - dessutom skriver Sutherland på ett tillgängligt sätt ( inget akademiskt fnöske, här inte.)

Jag slöbläddrade bland nyare titlar idag och hittade då "The War on the Old" som getts ut av Biteback publishing i London. Boken är en av flera i en serie som fått det lockande namnet "provocations". John Sutherland bör veta vad han skriver om för han är nära 80 år gammal och väl förtrogen med hur det är och känns att tillhöra den övre delen av ålderspyramiden.

Jag skulle tippa att behandlingen av äldre lämnar en hel del övrigt att önska även i England.

För mig blir kanske boken inte så provocerande men säkert ger den många nyttiga insikter. Det blir till att knappa hem en beställning.

2 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

det låter som en intressant bok. ser fram emot att läsa vad du tycker om den. fint omslag

Ingrid sa...

Mrs C: Jag väntar med spänning på dunsen i brevlådan.