tisdag 17 februari 2009

Faulkner.....


Jag måste erkänna.... jag är fast i Faulkners värld- så jag kommer att slå mig ner i Jefferson county för en tid framåt. Jag har "The Sound and the Fury" på gång från Amazon och idag har jag sökt igenom biblioteket på jakt efter flera titlar.
Jag kom över "Springarspel" (Knight's Gambit) och "Ljus i Augusti" (översatt av Erik Lindegren och tryckt 1944- den senare fanns på magasin). Den gamla lappen (där man satte utlåningsstämplarna) sitter kvar-de första lånen är från 1945- prydligt dittryckta med violett stämpelbläck. Nostalgiskt.
Förutom Faulkner har jag nu efter några månaders väntan också kunnat bära hem "Ett annat liv" av P-O Enquist. Jag förväntar mig stora läsupplevelser! Underbart.
På fotot några förskrämda vintergäck som försöker trotsa den skånska vintern (som just nu är mer än lovligt kall!)

1 kommentar:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.