lördag 7 februari 2009

Claes Hylinger

Jag skulle naturligtvis ha lagt upp en Göteborgsbild- men det får bli lille Microtopos i stället.

Jag har läst Hotell Erfarenheten av Claes Hylinger (han är en favorit). Lågmält och fint skriver han ner sina funderingar, intryck och iakttagelser. Detta är verkligen:

" To see a world in a grain of sand,
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand,
And eternity in an hour." (William Blake)

(Att Hylinger skriver från Göteborg gör inte det hela sämre ... Göteborg- har en stor plats i mitt hjärta....)

Ett citat: " På den tiden tänkte jag ofta på varifrån jag kom och vart jag var på väg. Jag var övertygad om att jag kom från något bra och var på väg mot något bättre. Det var ingalunda fel tänkt, men det hade funnits mera att säga om saken."

Inga kommentarer: