måndag 21 mars 2011

En länk till ungersk litteratur

Det finns så mycket att läsa om böcker och litteratur- det är svårt att hitta och nätet vimlar av information. Ofta tänker jag att jag nog ska vara nöjd med min barn- och ungdom som var utan all denna informationsstress (även om jag naturligtvis är tacksam för allt det som internet också gör för att underlätta tillvaron... men jag är inte alltid begeistrad över utvecklingen).Så- till saken:

Ungersk litteratur- inte vet jag särskilt mycket om den och ungerska behärskar jag sannerligen inte med undantag för några fula ord och "Nem tudom magyarol" (med reservation för stavningen). Då blir jag genast glad när jag hittar en site på engelska- om just det litterära Ungern- här är länken.

Det är möjligt att det finns bättre sidor men den här är väl en början i alla fall. Jag blev genast intresserad av författarinnan Agota Kristof.

2 kommentarer:

Metta Karlsson sa...

Åh va bra =)

Ingrid sa...

Böcker x 3- hoppas att du hittar något intressant och ungerskt i kombination!