fredag 25 september 2009

Karavan blandat med Los Alamos


Jag roar mig med senaste numret av tidskriften "Karavan"- mycket fokus på latin-amerikanska författare den här gången. Gloria Gervitz är en författarinna (poet) som genast väcker mitt intresse. "Kvar blir vanan att vakna. Morgonen. De tillfälliga blommorna.

Vem kommer att minnas mitt hem?"

-

Gloria Gervitz kommer till Stockholm i november i år.

-

Nu har jag också fått tag på den mycket efterlängtade "Om jag så måste resa till Los Alamos" av Anita Goldman- den har jag på korttidslån från biblioteket så det gäller att koncentrera sig och läsa ut. Hittills tycker jag mycket om vad jag läser. En resa till New Mexico... med Harry Martinson i bagaget (underbart!) och Georgia O'Keeffe i tankarna. (Målningen ovan är av just av Georgia O. )

Inga kommentarer: