fredag 29 januari 2010

Nyfiken på...två grafiska romaner



------------------------------------
---
-----
-----
---------
---------------------------------
Ja, det heter väl så? Grafiska romaner ? Eller säger man romaner i serieform? Jag har läst så lite av genren - jag känner mig väldigt obildad. Marjane Satrapi blev en väldigt stark läsupplevelse både i "Persepolis" och "Kyckling med plommon"- givetvis vill jag läsa "Broderier" också.
Alison Bechdels bok väcker också intresse och nyfikenhet. Båda böckerna lär finnas på "mitt" bibliotek- så "marsch pannkaka" på måndag (just nu är biblioteket stängt för lite omorganisation bland böckerna).

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Jag har precis läst Alison Bechdels "Husfrid" och den är hur fin och bra som helst.

Ingrid sa...

Då har jag något att se fram emot! Det låter bra.