måndag 4 april 2011

Jag har unnat mig...

Solen skiner på mina nyförvärv- tre lyrikböcker som jag inte kunde motstå. "Selected Poems" av Johannes Bobrowski - Ytterligare en "selected-samling" av Eugène Guillevic - (tack ska du ha PetterButter tar ordet för inspirationen!) och så sist men definitivt inte minst- en länge mycket hett efterlängad "Antenner i regn" av Adam Zagajewski i översättning av Anders Bodegård. Nu ska jag njuta av den härliga vårsolen och vackra dikter! En väldigt bra kombination.

7 kommentarer:

Petter sa...

Det ser ut att vara en rätt tjock bok Guillevic-urvalet. Det är kanske något att kolla upp. De två som finns på svenska är bägge rätt tunna.

Bai sa...

Spennande - takk for godt lyrikktips, både Ingrid og Petter!

snowflake sa...

Off topic-fråga: Du har inte funderat på att visa fler inlägg än fyra på förstasidan, Ingrid? Det är så svårt att hitta tillbaka till lite äldre inlägg...
men du kanske har en anledning, ignorera mig isåfall. :-)

Bai sa...

Eg støtter Snowflake sitt forslag.

Ingrid sa...

Petter: Boken är nog extra tjock för att den är "dubbelspråkig" både originalet och engelsk översättning finns med.

Bai och Snowflake: Jag ska hörsamma!! Tack för inläggen!

snowflake sa...

Tack! Nu blir ju din ljuvliga sida ännu längre och bättre!

Ingrid sa...

Tack själv kära Snowflake!