måndag 7 juli 2014

Skördetid

Foto: Jerzy Opiola

Mina tankar gick till entomologer och naturälskare i allmänhet när jag repade röda vinbär (och aj, min rygg). Att svartmyran är en vanlig svensk insekt kunde jag genast konstatera och att sniglar gillar bär är väl heller ingen nyhet (men jag blir inte glad när de följer med in). Under tiden passade fåglarna på att sätta lite extra kulör på min tvätt (så det blir till att tvätta om). Livet i naturen är alltid spännande.

I brevlådan hittade jag "A Few Green Leaves" av Barbara Pym (hennes sista roman) och dagen kan därför sägas vara i hamn.

Allt under högtalarbrus från grannorten och åskmuller i fjärran. Måntro vi får lite regn?



2 kommentarer:

Hannele sa...

I England såg jag smart hur de ansade bort några äldre grenar, satt skönt på,en stol och repade. Man måste ju ändå gallra bort några gamla grenar.... Dessutom blir det färre vattenskot om man gallrar nu. (Sitter du inte ens på en skön pall när du repar? )

Ingrid sa...

Hannele: Ingen pall. Jag måste ändå kräla runt så mycket för att få tag på allt.