lördag 21 januari 2012

I novellernas värld: 2

Kanske var det för att jag blev så glad över att läsa om Astor Förlags satsning på spanska författare - i form av fem små noveller i trevliga häften - nu har jag letat fram Elizabeth Bowens samlade "short stories". Mitt exemplar är säkert nära 30 år gammalt och lite lagom slitet- men jag kommer inte ihåg allt jag läst och just noveller är väldigt lämplig kvällslektyr.







Jag kom också att tänka på Frode Gryttens noveller - inspirerade av Edward Hoppers målningar.


Och jo- jag har beställt ett par av de spanska novellerna. Det gick inte att stå emot den frestelsen!





2 kommentarer:

Bokmoster sa...

Vilka vackra häften (Grytten)! Är novellerna lika fina? ;)

Ingrid sa...

Bokmoster: Många av novellerna är mycket fina. Jag tyckte om de flesta av dem- jag tycker att Grytten fångat tavlornas själ på ett trovärdigt sätt.