lördag 11 juni 2011

Jag följer Vixxtorias exempel

Helena på Fiktiviteter har skrivit en bok om ett mycket viktigt ämne- och jag blev glad över att Vixxtoria pushade för den och så kan jag göra likaledes. Jag har lagt "Kvinnovärldar och barnamord" i min beställningskorg hos AdLibris (för där finns boken att köpa- lätt som en plätt) och vill man inte köpa kan man låna från biblioteket. Gör det ,manar jag för det här är ett stort och viktigt ämne. Många olyckliga och förtvivlade kvinnors historia göms i arkiven.


7 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

farligt lätt att köpa bra böcker :)

Hannele sa...

ska nog låna denna gång

Hannele sa...

P.P.S.
finns på universitetsbiblioteket

violen sa...

Ja, den här boken finns nog bara på UB utöver landet........men det ska inte hindra mig!! :-)

Helena sa...

Vad glad jag blir, att ni är flera som vill läsa :) Det finns oerhört många undanskymda och viktiga öden i arkiven, jag hoppas att du kommer tycka att jag gör iaf "mina" kvinnor rättvisa.

bokrikedom sa...

Låter mycket intressant, skulle jag gärna vilja läsa.......

Ingrid sa...

Hannele: Hoppas att den ska köpas in av de vanliga biblioteken också. Mycket viktigt och intressant ämne.

Violen: Jag känner själv mycket för denna del av kvinnohistorien- en del som inte får stanna i arkiven. Jag hoppas att Helenas bok får många läsare.

Helena: Boken är beställd och jag hoppas att jag får den under veckan. Jag ser mycket fram emot att läsa om dina kvinnor.

Bokrikedom: Det är ett mycket viktigt ämne som Helena skriver om och nu ser jag verkligen fram emot att läsa om en del av dessa sorgliga kvinnoöden.