onsdag 30 december 2009

En favorit för 2010


Visserligen är det gamla året inte slut ännu men jag kommer inte att skriva ner mina tankar om Buddenbrooks förrän under 2010. Jag har redan lagt upp boken som favorit .... en helt otroligt fin läsupplevelse har det varit. Jag, som ofta känner viss oro inför tegelstenar, får nog börja att revidera min uppfattning nu. Som vanligt önskar jag att flera av våra (tyvärr alltför ofta)styvmoderligt behandlade klassiker får nya utgåvor (och översättningar). Inte ska det behöva ta, som i detta fallet, över 100 år......
-

2 kommentarer:

Vixxtoria sa...

Vad spännande. Jag har bara läst Bergtagen, och funderat på Döden i Venedig, men nog tänkt som du att Buddenbrooks får vänta. Men nu blir jag väldigt nyfiken...

Ingrid sa...

Jag kan inte annat än rekommendera Buddenbrooks å det livligaste.