lördag 31 augusti 2019

Från andra sidan sundet

Snart är det dags för en tur till de få kvarvarande fysiska bokhandlarna i Köpenhamn. Böcker inhandlas definitivt bäst i levande miljö, med fyllda bokbord och dito höga hyllor. Jag har ” läst på” och har en liten lista på det jag vill kika närmare på men sen finns det säkert så mycket annat också....

Hanne Marie Svendsen har fyllt 85 och genom åren varit mycket produktiv med pennan. I ”Mellem regndråber” tecknar hon ner både minnen och drömmar men främst tror jag att detta är en bok om sorg och om det som min gode vän på berget i Killiney kallar ”the last chapter”.


En ny diktsamling av Peter Poulsen kan jag inte motstå och vilken härlig titel!


En släkthistoria och en resa genom Danmarks nittonhundratal. Gränser som flyttas - brytningstider.

1 kommentar:

Hanneles bokparadis sa...

i Köpenhamn skulle jag nog inte hitta mycket... för lat för danska