söndag 5 juli 2009

Röda böcker nr 2




Nedersta högen- (den som syns sämst är Kaj Munks Niels Ebbesen- (den har jag inte läst!)- jag la till min dansk-svenska ordbok (fniss, fniss :-) (fast danskan är lite lättare för mig att tolka utan ordbok jämfört med franska :-)
-
Översta högen - noveller av Somerset Maugham, och i högen finns också Tonys läroår av Agnes von Krusenstjerna, "De utsatta" av Maïssa Bey, och Maya Angelous "A Song Flung Up to Heaven"
-
Röda böcker är fina, tycker jag som har rött som älsklingsfärg....rött blir man glad av!

2 kommentarer:

vixxtoria sa...

Det blir så härliga blandningar när man lägger böcker av samma färg bredvid varandra. Böcker som man aldrig skulle tänkt på på samma dag har plötsligt något gemensamt.

Sedan är det också lite kul att det egentligen bara är slump, och beror på vilken utgåva av boken man har.

Ingrid sa...

Javisst är blir det sköna blandningar - och inspirerande blir det också, som du säger!!