onsdag 15 juli 2009

Bibliotekets vänner



Bibliotekets vänner har haft utförsäljning av böcker på biblioteket i min lilla stad. Jag släpade hem en hel kasse... och var ska jag nu få plats med dem....köpte två nya Billy för någon månad sedan och nu börjar det bli knökfullt där med. Ack ja... små problem trots allt.
-
Bland mina fynd: En novellsamling av Rabindranath Tagore (Selected Short Stories), Lyrik -"Nära ögat" av Wislawa Szymborska, Montesquieu "Lettres Persanes", Alice Munro- (en novellsamling) "Kärlekens vägar" och så från Symposiums förlag "Jag behöver ingen gravsten - dikter 1917-1956 av Bertolt Brecht.
-
Jag är mycket nöjd med mina inköp och dessutom hämtade jag den beställda "Mästaren Ma" av Willy Kyrklund. Nu gäller det att få tid att läsa allt också.....

2 kommentarer:

Søren sa...

Ah, der er ikke noget som gode bog-fangster :-)

Ingrid sa...

Man blir mycket nöjd! Det är extra trevligt när böckerna också har lite historia... (även om man inte vet den så kan man fantisera lite....)