tisdag 21 april 2009

Jorden runt på åtta böcker (eller kanske flera....)


Det får bli ett ungdomsporträtt på husdjuret för att illustrera min resa runt jorden med litteraturens hjälp (lite långsökt men man kan kanske säga att vovven har försökt att gräva sig ner till Kina på bilden- så reslysten är nog han också....)
-
Bokval.......
I maj väljer jag "Hjärtdjur" av Herta Müller.
Juni... "Sharon och min svärmor" av Suad Amiry
Juli: "Ensam människas bibel" av Gao Xingjian
Augusti: "Tant Theodora" av Patrick White
September: "Om natten i Chile" av Roberto Bolaño
Oktober: "Envar" av Philip Roth
November: "Allt går sönder" av Chinua Achebe och Min sons historia av Nadime Gordimer
-
December står jag över. "Blindheten" av Saramango har jag läst och den tyckte jag inte om. "Mrs Dalloway" av Virginia Woolf har jag också läst (den tyckte jag däremot mycket om). Per Pettersson hade jag tänkt "ta itu med" mycket snart...
-
Murakami lockar med "Norwegian Wood"och även Garcia Marquez med "Översten får inga brev"...
-
Det ska bli en spännande resa!

Inga kommentarer: