onsdag 9 april 2014

Vyer från en stad som heter Bryssel


Den här vackra hästen har nog inget särskilt roligt liv. Att släpa runt turister dagarna i ända på trånga och dammiga gator måste vara rätt trist.


Det här är bara ett litet ynka hörn av en välsorterad bokhandel i centrala Bryssel. Jag hade kunnat tillbringa en hel dag här inne- men tyvärr, tiden var inte tillräckligt väl tilltagen den här gången. Jag önskar att vi hade denna typ av boklåda även i Sverige...


Förutom choklad (som jag visserligen tycker om men inte är överdrivet förtjust i- så inga praliner för mig) fanns också en stor sortering av öl.  Bière blanche är min favorit men det är för tungt att släpa på för en weekend-turist så jag nöjde mig med att titta och smaka på plats.

Jag tyckte om Bryssel- en kompakt och lätthanterlig stad. Här finns mycket att se och mycket att utforska. En helg räcker inte långt. Därför säger jag "À bientôt"!

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Mums, där skulle man ha en liten ölprovning!

Hannele sa...

P.S.
Systembolaget har veteöl, man behöver inte släpa...

Ingrid sa...

Hannele: Ölprovning vore inte helt fel- och ja, jag har sett systembolagets Weissbierhylla- dock inte lika stor sortering som de hyllor jag såg i Bryssel. :-)