måndag 12 juli 2010

Mycket folk och mycket böcker och varmt som f-n


Trots trängsel och vitlöksstinkande badjävlar lyckades jag slita åt mig några böcker på bokutförsäljningen idag. (Bibliotekets vänner). Jag är nöjd med mina fynd: "Staden" av William Faulkner ("The Town" på originalspråket), "Moderskärlek" av Jayne Anne Phillips (och den har jag redan börjat att läsa i), "Ansikten i vattnet" av Janet Frame, "Ungdomens bröd" av Heinrich Böll och så lite lokalhistoria och Skånehistoria plus lyrik och en bok om att beskära träd och buskar.
-
Husdjuret har badat (vilket innebär bad för mig också...:-) under vilda protester och friden lägrar sig här efter "hästaveckan". Med över 30 grader utomhus har jag satt mig i husets svalaste rum ...och nu tänker jag inte gå ut förrän det är åtminstone några grader under svimningstemperatur.

Inga kommentarer: