fredag 5 mars 2010

Nya böcker


Nu håller jag den i min hand... boken om Virgina Woolf och hennes syster Vanessa. Susan Sellers har skrivit i romanform- och hon har varit noggrann i sina efterforskningar- detta är inte något hastverk. Susan Sellers ägnat sig åt film-manuskript (bland annat) tidigare- det tycker jag märks ganska tydligt- det blir så vackert och som en skimrande tavla.... Jag har många sidor kvar att läsa men smaka på den här inledningen (jag läser på engelska men boken kommer mycket snart ut på svenska).
-
"I am lying on my back in the grass. Thoby is lying next to me, his warm flank pressing into my side. My eyes are open and I am watching the clouds, tracing giants, castles, fabulous winged beasts as they chase each other across the sky."
-
Jag njuter av både språk och handling....

4 kommentarer:

Bai sa...

Den høyrdest fin ut!

snowflake sa...

Ah, det låter underbart! Omslag och innehåll verkar matcha varandra.

lustigkulle sa...

Säkert en fantastisk bok!

Sammanträffande: jag hittade "Travels with Virginia Woolf" av Jan Morris på bibliotekets bokrea. Ingen aning om den är lika bra - lockande i alla fall.

Ingrid sa...

Bai och Snowflakes:Jag tror att det blir en mycket fin läsupplevelse.

Lustigkulle: Travels with Virginia Woolf skulle jag också vilja läsa.... vilket fynd!