fredag 26 december 2008

Bok-julklappar




Hurra!! Jag har fått Peter Englunds "Stridens hetta och skönhet"- den har jag riktigt längtat efter. Peter Englund skriver alltid så bra och han har koll på sina källor också. Inget slarvigt hoprafsat här inte. Jag tycker också att det ska bli intressant att läsa Fay Weldons senaste- "The Stepmother's Diary" (som kom in ett annat paket). Jag har boken om "Hondjävulen" i gott minne och den var sannerligen mycket läsvärd. Tomten har verkligen varit snäll mot mig i år.
Just nu är jag helt fördjupad i Rafik Schamis "Kärlekens Mörka Sida"- det är en bok som jag inte vill slarva igenom utan njuta varje sida av. Den är förtrollande.
Frosten har pudrat ett tunt vitt täcke över omgivningarna- och det ser genast lite mera vinterlikt ut. I kväll blir det eldning i den öppna spisen med knastertorr furuved (inte den bästa veden så klart men man tager vad man haver).

1 kommentar:

Bokmoster sa...

Vilken snäll tomte! Eller om det var du som har varit snäll... ;-) Fay Weldons senaste verkar spännande, jag har inte läst henne på många år, men nu verkar det ha blivit dags igen. Det surrar lite i bloggvärlden om henne just nu.