tisdag 10 mars 2009

Nostalgia- läseböcker


Lyran vill se våra gamla läseböcker och här kommer mina första två. Jag gick i småskolan under 50-talet så jag är "uppfödd" med Elsa Beskow. Det är verkligen inte det sämsta. Böckerna är fyllda med fina illustrationer. Mina böcker är slitna och väl lästa. Jag minns mina första skolår med stor glädje. Jag hade en jättesnäll "fröken", Karin, (och jag har fortfarande kontakt med henne!)
Vilken trevlig utmaning, Lyran! Du fick mig att komma ihåg många trevliga stunder från mina första skolår.

4 kommentarer:

Lyrans Noblesser sa...

Åh så fina dina böcker är Ingrid :-) Jag minns med kärlek min första fröken.

Ingrid sa...

Jag blev så glad att jag hittade dessa böcker i mina hyllor! Tack igen Lyran för din "utmaning".

Anonym sa...

"vill du läsa?"-boken till vänster på bilden fick jag av min morbror när jag var 5-6 år. Och det var den boken jag lärde mig läsa ur. Funkade hur bra som helst. /Therese

Ingrid sa...

Så himla roligt att höra att du också lärt dig läsa med hjälp av Elsa Beskow!