måndag 1 februari 2010

Dagens "present" från Amazon


Mitt bokpaket innehöll en massa (hoppas jag) spännande läsning.


1. Must you go? My life with Harold Pinter av Antonia Fraser


2. Stonepicker av Frieda Hughes (tack till Snowflake för inspiration och rekommendation).


3. A Child in Palestine- The Cartoons of Naji al-Ali


4. The Poor Man's Son- Menrad, Kabyle Schoolteacher av Mouloud Feraoun (thank you so much Mala for this recommendation!).
Mouloud Feraoun var en algerisk författare som mördades år 1962 .

4 kommentarer:

Søren sa...

Hvor er det inspirerende at følge din blog! Jeg opdager hele tiden nye forfattere jeg får lyst til at læse.

Glæder mig til dine anmeldelser.

Ingrid sa...

Tack, för dina uppmuntrande och vänliga ord Sören!

Vixxtoria sa...

Spännande! Jag håller just på att läsa (och i en del fall läsa om) en massa Pinter-pjäser. Jag minns att jag har läst nånstans att de är verklighetsbaserade. Ja, skruvade (tack och lov, eller vad man ska säga), men verklighetsbaserade på något plan.

Men det skulle ju vara lite intressant att höra vad Fraser har att säga om andra sidan av saken, så att säga.

Ingrid sa...

Vixxtoria: Jag tänker också läsa och läsa om Harold Pinter- efter att ha läst ut "Must you go" är mitt intresse för Pinter just nu stort.