Ja, här blandas det friskt.... nytt och gammalt... till vänster (och är inte det blommiga omslaget vackert?) Hellmut von Cubes "Tierskizzenbüchlein" . Här beskrivs allt från lysmaskar till kor- och på (som jag tror) mycket vacker och förtrollande prosa. "Rakt in i hjärtat på världen" enligt Hermann Hesse (i min dåliga översättning).
-
Olga Tokarszuk.... äntligen.... nu har jag äntligen "Styr din plog över de dödas ben" i min hand... åh vad jag ser fram emot att läsa!
-
Matilde Serao blev jag så nyfiken på - hon anses vara 1800-talets mest framträdande kvinnliga italienska journalist- hon skrev också skönlitteratur. "Unmarried Women" är en samling noveller.
-
I min lilla hög finns också en mycket "ombloggad" bok- "One Day" (En dag)- jag läser på engelska - och jag hoppas att den här romanen ska leva upp till sitt goda rykte!
