torsdag 13 december 2012

Sällsynt besök

Fotot är lånat

Det sägs att vargen har kommit hit ner till Sveriges sydvästligaste hörn och att den siktats några hundra meter från min stugknut. Jag undrar jag- men man har mätt spår och konstaterat att mycket tyder på att det är just en varg som rantar runt här på gator och i gränder.

Jag har ingenting emot vargar men kanske är just tättbebyggda områden inte den bästa platsen för dem- troligen tröttnar han och beger sig någon annan stans snart (man tror att det är en han)- vi får väl se. Annars finns det säkert en och annan god rådjursstek att glufsa i sig här förstås- och en eller annan stackars hare också. Måretn gås har ju firats så där finns väl inget att hämta....

Jag följer den lokala nyhetsrapporteringen med stort intresse och håller ögonen öppna.

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Kan det vara samma varg som syntes i England?

Ingrid sa...

:-) ja, som sagt- det gäller att följa rapporteringen- det kan ju vara att vargen visar sig vara en anka. :-)