söndag 23 maj 2010

Richard Yates- ja, tack!


På fotot ovan filmar Mikael Kristersson skärfläckor- det var vindstilla i morse och husdjuret drog iväg i riktning mot havet. Vi smög förbi och njöt av utsikten över flommarna.

-

På läsfronten är det lite stiltje- det vackra vädret gör att det blir mycket utomhus-aktiviteter- mest sådana som har med plantering och gräsklippning att göra. Men:

-

Nu har jag "sprätt iväg" en bokbeställning (igen, uj, uj, uj)- det blev två böcker av Richard Yates- jag är så otroligt nyfiken på hans författarskap. Tre av hans mästerverk har jag läst men känner att jag vill utforska mera. Mina beställningar finns bara på engelska- kanske (och det hoppas jag verkligen) kommer det översättningar till svenska så småningom! Här de två romaner jag väntar på (ivrigt och längtansfyllt).


YATES, RICHARD:COLD SPRING


YATES, RICHARD:YOUNG HEARTS

Inga kommentarer: