onsdag 17 juli 2013

Läsning med lavendeldoft



Lavendeln blommar- bilden är förstås inte från min trädgård för så här fint i rad växer inte mina plantor (men växer gör de och doftar.... ljuvligt!). Den här vackra lavendelhäcken är en av många sådana längs med Mellangatan här i staden.


En läshög som börjar växa... mest amerikanskt här men Pauline Melville är från Guyana.



En bibliotekshög har jag dessutom... Marina Stepnova: Lasarus kvinnor (Ryssland), Florian Illies :Århundradets sommar (Tyskland) och Elieshi Lema: Bränd jord (Tanzania). Lite mera spridning på det lånade materialet.... 

Nu gäller det bara att få läsro- sommaren är ofta fylld av överraskningar.....

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Sommarens dofter är härliga! Fast jag tillhör den minoritet som inte riktigt uppskattar lavendel..

Ingrid sa...

Hannele: Det finns så många andra att njuta av som du säger.

Ivana: Jag har äntligen fått tag på den efter lång väntan- det är tydligen fortfarande lång kö på biblioteket.