lördag 16 juni 2018

Snart dags


Ystad hamn med Bornholmsfärjan på ingång. Foto: Jonn Leffman

Sommarens första "kortutflykt" (kort som i sommarkort) gick till Ystad som prunkade av rosor i mängd. Det råkade också vara utsläpp av årets kull av sistaårselever så nog myllrade det lite mer än vanligt i gränderna. Jag tittade längtansfullt mot söder och ut över den för dagen något guppiga Östersjön. Snart går turen till Bornholm. Den här helgen bör man dock undvika besök där om man inte vill utsätta sig för enorm trängsel och frotterande med en massa politiker ( en skara jag mycket gärna undviker). Folketinget i Allinge drar mängder av folk - ett danskt Almedalen. Jag bidar min tid och far över när festandet är klart.

Just nu hinner jag inte med så mycket läsande men jag ser fram emot ett nytillskott.



Om Dantes betydelse för det sekulära tänkandet, skriver Erich Auerbach. Ingenting man läser på en timme men jag vill ha något att bita i.

Inga kommentarer: