söndag 16 juni 2013

Sommarläsning- en enkät



Mrs Calloway (A ROOM OF MY OWN) har uppmanat/utmanat mig att svara på nio frågor om min sommarläsning. Så här blir resultatet.

1. Vilka fem böcker måste hinna läsas i sommar?

Jag har för tillfället exakt fem böcker på min beställningslista hos biblioteket så nog vore det bra om jag så småningom hann läsa just dem....

Gisèle Halimi: Apelsinträdet
Florian Illies: Århundradets sommar
Szalowski, Pierre, Fiskar ändrar riktning i kallt vatten
Vigan, Delphine de, Ingenting kan hindra natten
Wirtén, Per, Herbert Tingstens sista dagar

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?

Jag läser nog ingenting som jag inte är sugen på eller intresserad av- det är mitt liv för kort för.....

3. Var är det bästa stället att läsa i sommar?

Samma plats som övriga årstider. Min soffa. Jag har svårt att sitta still utomhus och vill helst vara igång med något när vädret tillåter.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?

Se ovan.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?

Det vill jag inte sia om - men jag har stora förväntningar på "Århundradets sommar" av Florian Illies.

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?

Mja, nja, nä... men en dikt av Hjalmar Gullberg passar särskilt bra i sommartid.

7. Strand eller hängmatta ?

Inget av delarna. Stranden är alldeles för överbefolkad och hängmatta äger jag ingen.

8. Deckare eller roman?

Roman.

9. Favoritgenre ?

Jag har många favoriter. Jag läser det mesta med undantag för så kallad chicklit.

Jag låter stafettpinnen stanna hos mig och skickar den inte vidare.



Inga kommentarer: