fredag 10 februari 2012

Kreol

Den här boken blev mycket kritikerrosad i början av 1990-talet. Nu har jag den i min hand- ett verkligt fynd, tycker jag, (och tänk att boken fortfarande går att få tag på! )-till ett pris av cirka 40 kronor dessutom.





Många illustrationer kan man glädja sig åt (och de ser mycket bättre ut i boken än här på min blogg.) Musikhistoria från New Orleans! Just nu hinner jag inte fördjupa mig i dessa över 400 sidor- men tids nog.... I väntan på läsning kände jag bara för att göra lite "reklam" för en intressant resa i tid och rum.




3 kommentarer:

Vicky sa...

Intressant att gå vidare med för den som uppskattat boken The Help!

Läst, sett & hört sa...

jag skulle vilja uppleva New Orleans

Ingrid sa...

Vicky: Ja, där finns många beröringspunkter.

Mrs C: Den resan skulle jag också vilja göra...